slijmerds


Erg geliefd zijn ze niet, deze slijmerds die zich genadeloos volvreten aan de mooiste bloemen en planten. Ook ik zie ze liever bij de buren rondkruipen, dan ze in mijn tuin op bezoek te krijgen. Toch laat ik gifkorrels en middeltjes uit grootmoeders tijd voor wat ze zijn. Meestal nemen ze niet meer dan een paar jonge zonnebloemen te grazen, en daar heb ik er elke lente meer dan genoeg van staan.
Dit jaar, god mag weten om welke reden, besloten de slakken om iets fijners op het menu te willen.
Het mag een wonder zijn dat er nu toch nog een paar dahlia's in bloem staan. En laat dat nu juist mijn lievelingen zijn. Pruillip...



Reacties

  1. Dat is een tegenvaller ja. Misschien kippetjes houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volledig off-topic: zalig, die tuinkabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aan het houden van kippen ga 'k me niet wagen, 'k zit hier te dicht tegen de Gentse kanaalzone, en 'k heb geen zin in omeletjes-zware-metalen. volgend jaar probeer 'k die dahlia's best te vermeerderen, dan is't zo sneu niet als er een paar aangevreten worden.
    de tuinkabouter is een souvenier uit Polen, een klein beetje kitsch mag wel, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten