ruiltje

Prachtig weer vandaag,'k wil de tuin in maar dat mag niet, want Sofie komt morgen logeren en het huis moet dringend uitgemest worden. Zucht.
Toch nog vlug een rondje door den hof gemaakt met de camera in aanslag. Het gevlekt longkruid staat al in bloei, de eerste narcissen steken hun kopje boven de grond en de knoppen in de sering staan op barsten. De lente is nu echt gearriveerd.


In de brievenbus ook al weer een leuke vondst. Huismettuin zond me dit pakje vingerhoedskruid, dankuwel!

Reacties

  1. Hier ook een pakketje toegekomen!!
    Heb er zelfs ook al een foto van genomen, nu enkel nog eens op de blog zien te zwieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dan maar hopen dat alles goed zal aanslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt al longkruid in bloei!
    Hier heb ik er zelfs nog geen blaadje van gezien... en 't is niet dat ik er niet naar gezocht heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hilda,

    Je krijgt er ook al zin in??

    Heerlijk he, die lente!!

    Vingerhoedskruid is wel 2 jarig he. Dat betekend dat je volgend jaar pas de eerste bloemen kunt verwachten. En dan raak je het nooit meer kwijt!
    Ik vind het een prachtige plant!

    Mijn dochters noemden ze vroeger bijenhotel!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is vingerhoedskruid planten wel een goed idee? Niet echt veilig voor kleine rondkruipende kindertjes die alles in de mond steken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thea: als het tweejarig is, dan krijg ik het volgend voorjaar vast moeilijk om het te onderscheiden van onkruid... maar als het lukt, dan mag hij elk jaar weer opduiken, net als jij vind ik het een prachtige plant.

    annetante: hier maak ik elke dag ook zo mijn rondje, de narcissen staan op uitbarsten, en dat wil ik niet missen. wat een oefening in geduld he, dat tuinieren!

    Frie: ik vraag mij af hoe vaak er eigenlijk ongelukken gebeuren met giftige planten en kleine kindjes. k zou misschien eens naar t antigifcentrum moeten bellen, als Mirte langs komt, moet ze in de hof kunnen spelen he.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten