hulptroepen



Goeie tuiniers hebben fraai gevormde spierballen, ik heb mijn hulptroepen.
Twee weken geleden was mijn vader nog eens in 't land, en hij bracht zijn kettingzaag mee. In mijn voortuin had ik een eucalyptusboom zijn gang laten gaan, drie jaar lang. Niet zo heel verstandig, want in een mum van tijd groeide het kamerplantje uit tot een flinke boom van pakweg 6 meter...
In de sneeuw en enkel bijgelicht door een straaltje uit de mini maglicht toog mijn vader aan het werk. De auto's aan de overkant hadden we naar veiliger oorden laten vertrekken, maar verder was 't bang afwachten of de boom geen brievenbussen, hagen, of willekeurige passanten zou meesleuren bij zijn val.
Op goed geluk zaagde papa een sleuf onder aan de eerste vertakking, vervolgens maakte hij daar een dwarssnede op, en kijk, als bij wonder maakte de boom een perfecte val. Zonder schade of gewonden.
De tweede tak bleek stukken lastiger. De sneeuw werd heftiger, er stak een heftige wind op en we vielen zonder tweetakt. Niet zo best. Vader toog naar de gamma, met nog maar een halfuurtje om het benodigde te kopen. Natuurlijk belde hij al na een kwartiertje met het nieuws dat hij hopeloos verloren was. Paniek. T kostte me nog een pak moeite om hem tijdig naar gamma te loodsen, maar hoeren en boeren hebben altijd chance zegt het spreekwoord. Na dit intermezzo kregen we de kettingzaag weer aan de praat, oef! Ook nu viel de tak weer netjes waar hij moest, en bleven we gespaard van brokken en gewonden. eind goed al goed.

Danku papa!

Reacties

  1. ... en ik had het hem nog zo afgeraden, al dat gevaarlijk werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van uw eigen vlees en bloed moet ge t hebben...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten