oh wat zijn uw naalden schoon


Haast alle kleur is nu uit de tuin verdwenen. De tuinkabouter tracht de boel nog op te fleuren, maar faalt grandioos. Geen zicht om vrolijk van te worden.
Ik heb dan maar gedaan wat duizend ande
ren rond deze tijd doen, een kerstboom kopen. Zo klein dat hij in een plastieken draagtasje paste, want 'k moest er nog de tram mee op, iets wat op zich al moeilijk genoeg is sinds ik overal met die buggy naar toe moet.
Thuisgekomen heb 'k er alle kerstversiering ingehangen die 'k kon vinden. Het meeste ervan kocht ik net als muggenbeet bij Vitbis in Polen. Al die versiering in dat petieterig boompje is een beetje van het goede teveel, maar soit. Ik heb op dat vlak nog heel wat in te halen, want
als kind van de jaren tachtig smachtte ik naar een boom met gekleurde lichtjes die automatisch aan en uit konden floepen en naar glitter-slingers en engelenhaar en een stal met een levensechte os en ezel. Helaas versierden mijn ouders hun boom telkens met alleen maar glazen en zilveren ballen, zelfgemaakte houten figuren en rode strikken en echte kaarsjes. Niet dat die kaarsjes ooit brandden, dat zou dan weer te gevaarlijk zijn.
Heel erg mooi allemaal, maar ik heb nu eindelijk de boom uit mijn kinderdromen. Een boom die er uit ziet zoals een lied van Eddy Wally klinkt. Bram vond het allemaal net iets minder ges
laagd dan ik. Wellicht hingen er bij hem thuis vroeger wel gekleurde lichtjes en glitter-slingers in de boom.



Reacties

  1. Ik vind je boom(pje) in ieder geval wel geslaagd, want ondaks dat ik ook een oouder uit de jaren 80 ben, hadden wij wél altijd gekleurde livhtjes, en glitterslingers en ALLE kleuren kerstballen en alle mogelijke vormen, heel druk en kleurrijk dus...precies jou smaak.

    Wij hebben gelukkig nooit meegedaan aan die modeverschijnsels van 'je boom in 1 kleur' het ene jaar en 'allemaal handwerk' in het andere jaar, gewoon doen wat je mooi vind meisje, dat is het leukst, en stiekem hé...vind bijna iedereen dat heel mooi, een alle kleuren boom, ze durven het alleen niet toe te geven, want het is niet 'strak' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pure overdaad, zo moet dat zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die watermeloen is erg mooi hilda, hebben we niet gezien. Zoals ik schreef: een kerstboom mag leut en wat blasfemie uitstralen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die hangt idd goed vol, dat beloofd voor de verdere feestelijke overdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de foto ziet het er toch beter uit dan in 't echt... moet ik eerlijk bekennen. Maar Mirte was er wel wild van, en dat is alles wat telt bij een moeder-hart.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten