blogmeeting bis

Met de blogmeeting in het achterhoofd, plande ik zaterdag enkel iets te eten, dan vlug wat te drinken en nog heel even naar Peterke zijn optreden kijken. Maar zoals dat dan gaat, liep het wel even anders... 't was plezant, een nacht met een gouden randje.
Zondag nam ik uit Antwerpen de trein van 10 uur, denkende dat ik daarmee wel voldoende tijd had om in Gent nog even van outfit te wisselen en de bus naar Wachtebeke te halen. Helaas is het openbaar vervoer nog niet mijn vriend...

Ik ben er wel geraakt hoor, een beetje later, maar toch. Flink in de war (zoveel ingangen!) en nergens iemand met courgette in het knoopsgat.
Een koffie en een halfuur later heb 'k het nog eens geprobeerd, 't was dan al drie uur, maar wellicht toch op de verkeerde ingang gegokt, want 't volkje dat ik aanklampte met de vraag of zij ook voor de blogmeeting kwamen, keek maar vreemd uit de ogen.

Ik hoef zelf geen geit of oussantschaap als huisdier, maar omdat ik er dan toch was heb 'k het terrein toch even afgestapt.
't deed me deugd om tussen de vele hobbyisten ook een paar echte boertjes te spotten, je kent het soort, de jas van een 30 jaar oud kostuum combineren zij met een broek van een ander pak dat al even oud en sleets is, lappen op de knieën en dan een pet die hun vader nog droeg erbij en koppen als door Bruegel ge
schilderd.
De Antwerpse baardkrieltjes en Brugse vechters leken me nog wel leuke kippetjes, maar van de hondenmensen en hun spreuken
: "als de hond er achter komt hoe de mens echt is, is de mens zijn beste vriend kwijt" moest ik een beetje griezelen.
Toen begon het weer te hozen en hield ik het voor bekeken. Uiteraard reed de bus naar huis weer niet volgens dienstregeling en liet de tram ook weer op zich wachten. Volgende keer beter!




Reacties

  1. Dju zeg, je zal inderdaad aan een andere ingang gestaan hebben, want om 15 uur stond ik zeer alert rond te kijken aan 'de' ingang op zoek naar ontheemd dan wel eenzaam kijkend volk. Ik kan mij niet voorstellen dat een schone contact zoekende jongedame op dat moment aan mijn aandacht zou ontsnapt zijn! Akkerdjie en mea culpa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, wel jammer, zeker omdat ik dan eens had kunnen bewijzen dat er onder de tuinbloggers wél tafelspringers zitten :-)
    maar een volgende keer zal het zeker beter meezitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ge moogt gerust zijn (zaterdag aan den ingang van Laundry Day ??) ;-)

    en ge waart er al een beetje bij he (ook in onze gedachten), ik durf zelfs wedden da ge ons eigenlijk op een afstand gevolgd hebt (elke keer zit er zo eentje bij) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hilda,

    Wat jammer zeg!!

    Misschien hadden jullie het een beetje beter af moeten spreken.Bijvoorbeeld aan welke ingang, en allemaal een kaartje op de jas met blogmeeting erop!!Is maar een suggestie hoor!!
    Maar volgende keer beter!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wel, er stond eigenlijk wel 'Afspraak op zondag 29 augustus om 14u aan de ingang van de expo (evenementeneiland, kant van de hoofdparking).' Dus toch een duidelijke afspraakplaats eigenlijk feitelijk als het ware zo maar even. Afspreken op drukke evenementen is een heikel gebeuren, vooral als je elkaar nog nooit ontmoet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och ja, t komt zeker nog wel eens tot een ontmoeting. binnenkort zijn er weer wat tuindagen, geloof ik, allen daarheen met het blogbordje om de nek :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten