a rose is still a rose


Deze roos is één van de weinige planten die ik heb overgehouden van de vorige eigenaar. Ze ziet er meer dan aardig uit en verspreidt een bedwelmend parfum. Net als de meeste rozen wordt ze al eens belaagd door bladluizen, maar ach, ik trek me dat niet te erg aan. Toen mijn parketlegger al zijn materiaal in mijn voortuin legde, en er na afloop van zijn klus weinig overbleef van de roos heb ik wel even gevloekt. Maar veel geduld (6 jaar zonder bloemen...) en veel extra zorgen, hebben geloond. De roos bloeit en geurt weer als nooit tevoren.
A rose is still a rose.


Reacties

  1. Toch mooi zo'n roos...
    Ik vroeg mij gisteren in het tuincenter net af of dat die het goed doen in een bloempot, en zie jij levert hier net weer het bewijs af dat ik ze toch had moeten kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey frie, een roos in een pot kan prima, alleen moet je als 't gaat vriezen dan wat bescherming aanbrengen. nu is een goede maand om rozen te kiezen, omdat ze in bloei staan en je zo meteen weet welke kleur en geur ze hebben (een geurloze roos vind ik altijd een afknapper)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou je zo'n man niet....

    Het is wel een prachtige kleurr roos.

    Ik heb verschillende rozen in potten staan, en ik doe in de winter niks bijzonders. gewoon laten staan!
    Fijne zondag, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten